Diferente si Esente – Cum sa-ti alegi pantofii potriviti
0Diferente si Esente – Cum sa-ti alegi pantofii potriviti
Realitatea TV, 4 martie 2017, de la ora 10.40
Invitat: Domnul Marian Burcea, marketing manager
Emisiune sustinuta de Neby Shoes.
Cecilia Caragea: Stim cu totii: tinuta este esentiala! Nu numai in afaceri, ci intotdeauna, pentru ca imaginea conteaza. Impresia pe care o facem conteaza. Uitam insa, mult prea des, ca pantofii pot compromite o tinuta, tot asa cum uitam, mult prea des, ca pantofii sunt esentiali pentru sanatatea noastra. Confortul, calitatea si bunul gust sunt, toate, la fel de importante. Din fericire, in Romania exista producatori pasionati, cu traditie, care ne pot oferi pantofii pe care ni-i dorim!
Atunci cand iti alegi pantofii, trebuie sa fii atent la materialele din care sunt facuti, pentru ca de aici rezulta calitatea si rezistenta lor.
Marian Burcea, marketing manager: Nu va recomandam sa va cumparati vreodata pantofi dintr-un material in mod cert de compromis, cu exceptia tenisilor si a altor incaltari destinate vacantei, sportului sau timpului liber. Verificarea materialelor din piele ar trebui sa fie relativ simpla. Pielea ar trebui sa fie mentionata pe eticheta sau puteti verifica flexibilitatea pantofului indoindu-i putin talpa, imitand astfel miscarea fireasca din timpul mersului – pielea de calitate isi va reveni imediat, fara nicio incretitura.
Pantofii sunt importanti nu doar pentru imaginea noastra, ci si pentru sanatatea noastra. Se spune ca, de fapt, sunt trei lucruri mult mai importante pentru sanatatea noastra decat constientizam noi in mod normal: salteaua pe care dormim, scaunul de la birou si pantofii pe care-i purtam zi de zi. Ei trebuie, asadar, sa fie comozi, pentru a ne sustine greutatea intreaga zi si pentru a nu ne deforma coloana. Se spune ca, din acest punct de vedere, tocul ideal ar trebui sa fie de 2-3 centimetri, dar femeile doresc, mai ales pentru ocazii speciale, pentru evenimente, pentru tinutele de seara, pantofi cu tocul mult mai inalt. Specialistii ne recomanda insa sa alegem tocul pantofilor si in functie de inaltimea pe care o avem. Femeile inalte si cu un trup armonios pot sa poarte ce inaltime a tocului doresc, insa femeile minione ar trebui sa nu aleaga tocuri mult prea inalte, care nu ar face decat sa sublinieze faptul ca nu sunt foarte inalte.
Marian Burcea, marketing manager: Daca ai inaltime medie, poti purta pantofi cu toc mic, mediu sau inalt, dar nu foarte inalt, de maximum 12 centimetri. Daca esti mica de inaltime, ti se potrivesc tocurile mici si medii, de maximum 8 centimetri. Un toc de peste 8 centimetri va scoate in evidenta faptul ca esti scunda, in loc sa dea senzatia ca esti inalta si look-ul tau va avea de suferit.
In Romania, vanzarile cele mai mari le au, in mod firesc, pantofii de zi, pantofii cu care mergi la birou in mod normal, in culorile clasice – negru, bleumarin, maro, crem. Dar in ultima vreme se pare ca se prefera si pantofii multiculori, curcubeu, cu multe combinatii de culori.
Marian Burcea, marketing manager: Romanii prefera pantofii sport casual. Pantofii sport casual ocupa primul loc atat in preferintele publicului feminin, cat si in al celui masculin. In ceea ce priveste incaltamintea, culorile preferate sunt culoarea curcubeului si rozul, culoarea curcubeului fiind culoarea oamenilor hotarati, iar culoarea roz fiind la mare cautare printre femei. Dar sa nu uitam ca si culorile alb, bleumarin, precum si cele cu imprimeu au fost foarte cautate de ambele parti ale publicului.
Conform statisticilor, romanii prefera pantofii comozi si isi cumpara ceva mai putine perechi decat media europeana, dar nu cu mult.
Marian Burcea, marketing manager: Pentru tinutele office, pantofii cu toc raman in preferintele femeilor, dar se observa si o tendinta spre incaltamintea comoda, fara toc. Daca e sa vorbim despre cate perechi de pantofi isi alege un roman intr-un an, pot sa mentionez faptul ca piata locala de incaltaminte, incluzand si importurile, este estimata la 18 milioane de perechi de pantofi, incluzand toate categoriile de varsta. Potrivit unei statistici a unei firme de profil din Romania, o femeie din Romania cumpara in medie 4 pana la 5 perechi de pantofi pe an, cu 2 perechi mai putin decat media europeana. In partea opusa, un barbat isi cumpara in medie 2 perechi de pantofi pe an.
Interesant este faptul ca, in ultima vreme, comertul online a luat avant si in ceea ce priveste incaltamintea.
Marian Burcea, marketing manager: Avem cerinte tot mai mari pe partea de online, iar asta ne face increzatori in faptul ca hotararea luata in cadrul societatii noastre, in cadrul departamentului de marketing, si anume online, a fost o decizie inspirata si cu un crescendo asteptat de o mare parte dintre colegii mei.
Evident, femeile sunt mult mai interesate de achizitionarea pantofilor, de modelele acestora!
Marian Burcea, marketing manager: Stim foarte bine ca doamnele, domnisoarele sunt mult mai interesate in a-si achizitiona o pereche de pantofi, mai des decat o face un barbat.
Multa vreme, femeile au tinut la imaginea lor mult mai mult decat barbatii. Dar lucrurile s-au schimbat. Astazi, atat femeile, cat si barbatii sunt atenti la imaginea pe care si-o creeaza, la cum poate o pereche de pantofi sa implineasca sau sa ruineze o tinuta din punct de vedere estetic. Insa lucrurile sunt ceva mai complicate de atat, deoarece, pe langa imaginea pe care ne-o dorim in privinta incaltamintii, ca si in privinta imbracamintii, trebuie sa tinem seama si de rolul lor de a ne proteja de frig, de a ne tine de cald, de a ne oferi confort si comoditate. A imbina eleganta si utilitatea nu este deloc simplu, mai ales daca ne gandim si la pretentiile diferite impuse de anotimpuri. Iar antreprenorii romani trebuie sa aiba capacitatea de a veni cu colectii noi in fiecare sezon, in fiecare anotimp, pentru a satisface asteptarile publicului.
Marian Burcea, marketing manager: Si aici intervine si fluxul anotimpurilor. Ca in mai toate domeniile, domeniul fashion nu este neglijat de fluctuatiile anotimpurilor. Modelele pe care le produci trebuie sa aiba amprenta acelui moment din an. Deoarece concurenta este foarte acerba in acest domeniu, atunci cand vine vorba de sezon, trebuie sa ai in colectia ta ce se cauta in acel moment pe piata din Romania, daca vrei sa te clasezi in topul brandurilor mari. Aici putem vorbi de faptul ca anotimpul rece face ca orice roman sa-si caute o pereche de ghete sau cizme care sa-i ofere confortul necesar atunci cand conditiile meteorologice sunt nefavorabile.
Pe o piata din ce in ce mai concurentiala, antreprenorii romani intampina o serie de dificultati, de la gasirea lucratorilor calificati la procurarea materiei prime de pe piata interna, multe fabrici de prelucrare a pielii disparand, din pacate, in ultimii ani.
Marian Burcea, marketing manager: Cele mai mari dificultati pe care le au antreprenorii romani sunt dificultati de resurse umane specializate, lipsa unui brand puternic, care sa ofere notorietate si o garantie a calitatii, lipsa unui management echilibrat al cash flow-ului, fluxul de numerar, si a unor parteneri strategici, precum si accesul limitat la solutiile de finantare si consultanta pe care le au marile companii atat la nivel de grup, cat si la nivel local. Ca antreprenori, trebuie sa intelegem mai bine competitorii, sa construim o retea solida cu clientii si sa realizam vanzari cu valoare adaugata. Acesti factori reprezinta cheia succesului in afaceri. Un alt impediment, sa-i zic asa, este nevoia de materie prima venita de la extern. Aici ma refer la faptul ca acele fabrici de piele de care avem nevoie zilnic nu le mai regasim pe piata din Romania. Si aici intervine nevoia de servicii externe. Costul materiei prime, vama, timpul de asteptare… uneori ne fac dificultati in a ne optimiza comenzile in graficul pe care noi il realizam la inceput de an.
Insa, cu pasiune si daruire, se pot construi si afaceri romanesti de succes!
Marian Burcea, marketing manager: Am inceput cu cativa angajati, mai precis 3-4, dupa care, usor-usor, am ajuns sa ne extindem. Am inceput sa ne inspiram, in modelele create, din ceea ce se purta in acea perioada, in fiecare an, incepand din 1997 pana in clipa de fata. O parte din creatiile noastre vin de la designerul nostru, precum si de la fondatorul acestei companii, domnul Ionel Nebunu, dansul, la randul sau, consultand piata expozitiilor atat in tara, cat si in afara. Avem o gama diversificata de produse, iar aceasta gama este formata 80% din modele de dama, restul de 20% fiind adresate barbatilor. Asta face ca reteaua de distributie sa fie extinsa in toata tara. Odata cu noua noastra investitie in linia de productie mecanizata, puterea noastra de productie a crescut vertiginos. In acest fel, putem optimiza cerintele clientilor nostri intr-un timp mult mai eficient.
Pe langa distributia prin diverse magazine de profil, deschiderea unor magazine proprii reprezinta si o investitie in notorietatea brandului, nu doar inca un punct de distributie, mai ales cand aceste magazine proprii sunt deschise in puncte-cheie, cu vizibilitate mare, cum ar fi noile centre comerciale. Bineinteles, trebuie sustinute si propriile vanzari online, care cresc din ce in ce mai mult si fac brandul mult mai accesibil cumparatorilor de oriunde. Sunt, asadar, multe directii de care antreprenorii romani trebuie sa tina seama pentru dezvoltarea sanatoasa a brandurilor lor.
Marian Burcea, marketing manager: Anul trecut am deschis un magazin offline intr-un din centrele comerciale din capitala, cu scopul de a ne face cat mai cunoscut brandul. Cererea modelelor create de noi a avut impactul scontat, de unde ne-a venit ideea sa deschidem un magazin online.
Antreprenorii romani au inteles, asadar, ca in online poti sa si vanda si trebuie sa se si promoveze!
Marian Burcea, marketing manager: Bineinteles ca, inainte de a lua aceasta hotarare, am primit destul de multe apeluri telefonice si e-mail-uri de a face ceva in mediul online. Si am zis “de ce nu?”… Bineinteles ca parerile clientilor conteaza foarte mult pentru noi. Am deschis acest magazin online pentru clientii care nu pot ajunge in magazinul nostru si pentru a le fi mai comod sa aleaga o pereche de incaltaminte. In acest moment, avem un website, o pagina de facebook, o adresa Instagram, unde se pot gasi toate produsele noastre.
Pentru modele elegante si comode, puteti sa va lasati inspirati si de oferta propusa de antreprenorii romani. S-ar putea sa fie chiar pantofii care vi se potrivesc si de care aveti nevoie pentru succes!
Cecilia Caragea: Pentru mai multe informatii, va asteptam pe www.diferentesiesente.ro si pe pagina noastra de facebook. Va multumim si va invitam cu drag sa urmariti si viitoarea editie a emisiunii noastre.
Emisiune sustinuta de Neby Shoes.